Zeyra
Elit Üye
- Katılım
- 14 Ocak 2021
- Mesajlar
- 1,925
Saygınlık:
Müzik kaydetme süreci, kişinin bulunduğu ülkeye göre benzersizdir. Koreli şarkıcı ve YouTuber Grazy Grace'e göre, yurt dışında ve Güney Kore'de kayıt yapmak arasında büyük bir fark var.
Batı seanslarının daha rahat ve gayri resmi olma eğiliminde olduğunu ortaya koydu. Çevrimiçi olarak gönderilen bir ses kaydı bile resmi bir eser gibi muamele görecektir.
Ona göre, "Herkesin gerçekten kendi mikrofonu var ya da yapımcının var, [ve] gerçekten soğuk bir havası var.
Güney Kore'de ise tam tersi oldu. Grace, eski bir K-Pop stajyeri, Unpretty Rapstar yarışmacısı ve solo sanatçı olarak yılların tecrübesine sahiptir. Stüdyoda olmanın her zaman kolay olmadığını fark etmesini sağladı.
"Kore'de şirket bir stüdyoyu (kendi stüdyoları yoksa) en az üç saatliğine kiralar ve tüm bu tarihi ayarlamış olursunuz. Ne zaman resmi kayıtlara gelse, çok gergindim çünkü bunu yapmak için sadece bir şansınız varmış gibi hissettiriyorlar." -Grace
Grace, çok talihsiz olduğu için hafızasına kazınmış bir deneyimi anlattı. O günü kaydettiğinde ciddi bir baskı altındaydı ve bu onu zihinsel olarak etkiledi.
"Hafta ve ay boyunca sesim mükemmel ve güzeldi. Ama kaydın yapıldığı gün, vokal durumum iyi değildi. Şimdi geriye dönüp baktığımda, hepsi zihinsel nedenlerle ilgiliydi çünkü çok stresliydim. Benim gibi, 'Ben iyi bir koşulu tutmak zorundayım, ben yapamayacağımızdır kadar soğuk olamazsınız.'" -Grace
Aynı zamanda Grace, Güney Kore'nin katı kayıt sürecinin iyi bir yanı olduğunu da kabul ediyor: Daha da güçlendi.
"Sıkı kayıtların çok büyük bir artısı olduğunu düşünüyorum çünkü nasıl disiplinli olacağımı ve her koşulda şarkı söyleyebilmek için duygularımı nasıl kontrol edeceğimi öğrendim. Başlangıçta aldığım bu eğitim ve deneyim için kesinlikle minnettarım." -Grace
Batı seanslarının daha rahat ve gayri resmi olma eğiliminde olduğunu ortaya koydu. Çevrimiçi olarak gönderilen bir ses kaydı bile resmi bir eser gibi muamele görecektir.
"Amerika'da evimde kaydettiğim prodüktör demolarımı verdiğimde, 'Hey, bu teknik olarak [bir] resmi kayıt' derdi ." -Grace
Ona göre, "Herkesin gerçekten kendi mikrofonu var ya da yapımcının var, [ve] gerçekten soğuk bir havası var.
Güney Kore'de ise tam tersi oldu. Grace, eski bir K-Pop stajyeri, Unpretty Rapstar yarışmacısı ve solo sanatçı olarak yılların tecrübesine sahiptir. Stüdyoda olmanın her zaman kolay olmadığını fark etmesini sağladı.
"Kore'de şirket bir stüdyoyu (kendi stüdyoları yoksa) en az üç saatliğine kiralar ve tüm bu tarihi ayarlamış olursunuz. Ne zaman resmi kayıtlara gelse, çok gergindim çünkü bunu yapmak için sadece bir şansınız varmış gibi hissettiriyorlar." -Grace
Grace, çok talihsiz olduğu için hafızasına kazınmış bir deneyimi anlattı. O günü kaydettiğinde ciddi bir baskı altındaydı ve bu onu zihinsel olarak etkiledi.
"Hafta ve ay boyunca sesim mükemmel ve güzeldi. Ama kaydın yapıldığı gün, vokal durumum iyi değildi. Şimdi geriye dönüp baktığımda, hepsi zihinsel nedenlerle ilgiliydi çünkü çok stresliydim. Benim gibi, 'Ben iyi bir koşulu tutmak zorundayım, ben yapamayacağımızdır kadar soğuk olamazsınız.'" -Grace
Aynı zamanda Grace, Güney Kore'nin katı kayıt sürecinin iyi bir yanı olduğunu da kabul ediyor: Daha da güçlendi.
"Sıkı kayıtların çok büyük bir artısı olduğunu düşünüyorum çünkü nasıl disiplinli olacağımı ve her koşulda şarkı söyleyebilmek için duygularımı nasıl kontrol edeceğimi öğrendim. Başlangıçta aldığım bu eğitim ve deneyim için kesinlikle minnettarım." -Grace